3 BÜYÜK PROJE ’ULAŞIMA NEŞTER’


‘3 Büyük Proje yeter:
Kuşakyol + Altın Üçgen + TRANSMAR Transit Geçiş’

Rutin çözümler yapıladursun. Raylı sistem, toplu taşım, deniz ulaşımı ihya edilsin. Ancak Istanbul un birikimini alacak, akıcılığı sağlayacak 3 Temel Proje nin kaçınılmaz olduğu bilinsin:

1. Araçların Istanbul’u kuşak gibi iki yönde kesintisiz dönebilmesi sağlansın,
2. Metro için Kenti çeviren bir üçgen oluşturulsun,
3. Kent merkezine girmesi gerekmeyen trafik dışarıya alınsın.

Proje 1 : ‘Kuşakyol’

Birçok çağdaş şehirde olan bizde yok. Araçlar Kenti dönemiyor. Yollar Gebze den gelip Trakya ya gidiyor. Inşa halindeki Tüpgeçiş Istanbul adayı olarak lanse ettiğim bir projeydi. Sn Dalan da bu konuda çalışmıştı. Proje çok amaçlı bir tüptü, araçlar ve raylı sistemi taşıyordu, Ancak araç geçişi kaldırıldı. Temeli atılırken 10 köprüye bedel dendi. Ertesi gün 3. ve 4 köprü senaryoları başladı.. O halde Araçlar için 2. Tüpgeçiş i yapalım. Harem de denize dayanan E-5 suya batsın Yediule den çıksın. Kent Tüpgeçiş-Ahırkapı-Sahilyolu-Yenikapı-Yedikule-Topkapı-Haliç-Şişli-Zincirlikuyu-1.Köprü-Altunizade-Sögütlüçeşme-Harem-Tüpgeçiş Kuşakyol u ile çevrilsin. Araçlar Istanbul u iki yönde kesintisiz dönsün. Kuşakyol Istanbul u çember gibi sarsın, akıcılık sağlansın...
Memnuniyetle okuyorum ki, zaman ve kaynak israfı bir yana, Hükümet lastik tekerlekli araçlar için Tüpgeçiş i gündeme almış.

Proje 2 : ‘Altın Üçgen’

Altın Üçgen projemin 2 kenarı inşa halinde. Levent-Taksim-Yenikapı Metro ile, Sögütlüçeşme-Üsküdar-Sirkeci-Yenikapı Tüpgeçiş / Marmaray ile bağlanıyor. Proje raylı ulaşımda üçgenin eksik, ancak en önemli kenarını tamamlıyor. Bugün en yoğun seyahat Kadıköy-Levent aksında. Sögütlüçeşme ile Levent’i Boğazın altından ‘Sualtı Yüzer Tünel’le bağlayalım. Böylece Söğütlüçeşme-Yenikapı-Levent metro üçgeni kapansın. Metro kesintisiz ring sefer yapsın, Şehri dönsün, akıcılık sağlansın. ‘Yüzer Tünel’ den araçlarda geçiyor ve Köprülerin yükleri rahatlıyor.

Proje 3 : ‘Pendik-Yeşilköy Otoray Yüzer Viadük’ TRANSMAR

Bugün transit ve çevresel trafik şehrin göbeğine giriyor. Yalnız Anadolu dan gelip Trakya ya geçen ağır vasıtalar değil, Pendik-Avcılar gibi şehrin iki ucu arasında seyahat edenler var. Pendik-Yeşilköy Transit Yüzergeçiş Projesini hazırlamıştım. Günde yaklaşık 100.000 araç Marmara üzerinden ‘bypass’ yapıyor. Ismini ‘5 i bir yerde’ taktım, 5 unsuru birbirine bağlıyor: Atatürk Havalimanı, SG Havalimanı, Olimpiyatköy, Formula 1, ve Adalar. Kurtarma-Servis istasyonu için Kınalıada nın arkasına uğruyor. Olimpiyatköyü de kurtaracak bir proje. Ayrıca, Raylı Mekik ile iki havalimanı arası 20 dakika. Denizin 25 metre üstüden gidiyor, Boğaz açığında 65 metreye yükseliyor. ITU den Prof Odabaşı başkanlığında bilim ekibi 1 yıl çalıştı. Dünya Boğaz Geçişleri Örgütü 2001 yılında Başyapıt seçti, bilim kitaplarına girdi, yabancı basında yer aldı. 5. milyar USD. Geçiş ortalama 5 USD. 12 senede kendini ödüyor

Bu 3 Büyük Proje Istanbul ulaşımını çözer, birikimi alır, akıcılık sağlanır. .
Cepten para istemez, Istanbul un dinamikleri bunları yapar geçer:
Yeter ki büyük düşünebilelim, ama bizde eksik olan bu..!!


 « Gerı